automerken

automerken

automerken   rekenmodule                                                          Heeft u vragen? Bel 0223 - 62 74 23

autoverzekering audi automerkenGoedkope autoverzekering audi

Audi autoverzekering

Audi autoverzekering (WA, WA beperkt casco en WA volledig casco/all risk). Het is mogelijk om via Woudagroep.nl een geschikte autoverzekering voor uw Audi af te sluiten. Indien u via onderstaande link naar onze online autoverzekering module gaat, kunt u een groot aantal autoverzekeringsmaatschappijen vergelijken. In deze vergelijking worden exclusieve autoverzekeringen voor uw Audi ook meegenomen.
Auto verzekeren? Uitstekende dekking? Snelle schadeafhandeling? Vervangende auto bij schade? Dan is onze kwaliteits Audi autoverzekering de verzekering die bij u past.

Audi A.G. is voortgekomen uit de Auto-Union Ingolstadt

sinds de volkswagen groep het bedrijf de auto union en NSU in 1964overnamen.Tijdens de oorlog werd de Auto-Union overgenomen dor Mercedes-Benz.In het begin van de jaren zeventig werd een hele reeks nieuwe modellen geïntroduceerd die ook de redding van moederconcern Volkswagen betekenden. De Audi quattro bezorgde het merk veel roem door begin jaren tachtig achtereen ongeveer elke rallyte winnen waar het aan meedeed. Op 16 juli 2009 werd gevierd dat Audi 100 jaar bestaat. Audi lwa, met speciale acties, om dit te vieren.

Speciaal voor Audi-rijders

hebben wij een verzekering met gunstige voorwaarden en een scherpe premie. Wij kunnen u direct uitrekenen hoeveel premie u kwijt bent voor uw Audi autoverzekering. Wij bieden de goedkoopste autoverzekeringen van Nederland. Bespaar nu fors op uw Audi autoverzekering. Uw autoverzekering voor uw Audi vergelijken is heel makkelijk : na het invullen van slechts zes vragen ziet u direct wat voor u de vier beste autoverzekering deals zijn die u direct bij Woudagroep.nl kunt afsluiten. U kunt geheel naar eigen inzicht de polis samenstellen.

Morgan autoverzekering

Morgan is het automerk van de Morgan Motor Company, een Britse autofabrikant. Het bedrijf werd opgericht in 1910 door Henry Frederick Stanley Morgan. Het bedrijf staat bekend om haar handgemaakte sportauto’s. In 2007 werden 640 auto’s geproduceerd. De wachttijd voor een auto is ongeveer twee jaar, maar is ook wel eens tien jaar geweest. Zij hebben ook een museum waar je alles over de geschiedenis kunt lezen en de modellen kunt zien.

autoverzekering ac

AC is een Brits automerken dat in 1907 werd opgericht. Slager John Portwine en ontwerper John Weller ontwierpen toen een eenvoudige driewieler die ook als bestelwagen (autocarrier) kon worden gebruikt. In 1929 werd AC Cars overgenomen door William Hurlock Jr. die het merk naar een hoger niveau tilde, tot net onder Jaguar. Het populairste model van AC is de AC Ace.

autoverzekering Allstate

Van alle automerken is Allstate een grote onbekende.

Meer merken

Audi  BMW  Fiat  Ford  Honda  Hyundai  Mercedes  Mitsubishi  Opel  Peugeot  Porsche  Renault  Seat  Skoda  Smart  Suzuki  Toyota  Volkswagen  Volvo

 

Hulp nodig ?

Bel ons

0223 – 62 74 23 , wij helpen u graag !

autoverzekering Trabant

Trabant was een automerk van de Automobilwerk Zwickau uit het voormalige Oost-Duitsland.
De naam is in 1957 gekozen na een prijsvraag nadat de auto eerst slechts onder zijn typenaam verkocht werd.

De naam is erg toepasselijk: enerzijds betekent het zoveel als 'maatje', veel mensen beschouwden hun Trabant als deel van hun familie. Anderzijds verwijst de naam naar Erdtrabant, oftewel satelliet. De auto moest tonen dat de DDR meeging in de technologische vooruitgang die in 1957 in de Sovjet-Unie de eerste satelliet leverde.

De auto kwam voort uit een prototype van AWZ, de P70. De auto had een tweetaktmotor en voorwielaandrijving van DKW (Ifa F8). De auto had een kunststof carrosserie. Deze wagen werd in kleine aantallen geproduceerd tot de eerste Trabant werd gepresenteerd, de Trabant P50. Na de fusie van de ex-Horch (Sachsenring) en ex-Audi fabrieken, werden bij Sachsenring de chassis gebouwd en in de andere fabriek werd de carrosserie gemaakt en op het chassis gemonteerd.

In de jaren zestig was de Trabant een tamelijk moderne auto. Van het begin tot het einde van de productie van de wagen werden er geleidelijk aan allerlei verbeteringen aangebracht zoals een sterkere motor, een grotere tank en een 12 volt elektrisch systeem. Dit waren echter dusdanig kleine verbeteringen dat Trabant de stand der techniek in het Westen niet bij kon houden. Er werden weliswaar nieuwere Trabants ontwikkeld maar de partijleiding vond het niet nodig de nieuwere modellen op de markt te brengen. Zo werd tot 1990 het model P601 gevoerd. Vanaf 1990 werden er nog ongeveer 90.000 Trabants 1.1 gebouwd met de viertaktmotor van de VW Polo, maar deze was niet erg gewild omdat deze veel duurder was dan de tweetakt en men inmiddels liever auto's uit het Westen kocht, en er kwamen meer automerken op de markt.

Na de eenwording van Duitsland in 1990 bleek de door de staat gesteunde 'IFA'-fabriek (Industrieverband Fahrzeugbau) van de merken Trabant, Wartburg en Barkas (het vroegere Framo) niet langer levensvatbaar. Op 1 april 1991 sloten alle fabrieken definitief hun poorten. Van de vier merken was Trabant, geproduceerd in het Saksische Zwickau (Duitsland), ruimschoots de grootste. Na 33 productiejaren stond de teller op 3.096.099 exemplaren. Wartburg, met een fabriek in Eisenach (Duitsland), haalde deze aantallen bij lange na niet, maar concurreerde ook niet met de Trabant; het merk stond duidelijk op een hoger plan.

Trabants stonden in het Westen bekend als kwalitatief zeer slechte auto's. In werkelijkheid was en is de Trabant echter een robuuste wagen met een vrijwel onverslijtbare techniek die door de eigenaar eenvoudig zelf te onderhouden en te repareren was.

Na de val van de Muur beleefde het merk enige opleving door een soort camp-status, als onderdeel van een bredere DDR-nostalgie. In 1991 verscheen een Trabant op de hoes van het muziekalbum Achtung Baby van de band U2. In de Duitse hoofdstad Berlijn is het mogelijk stadsritten te maken in een vloot Trabants die door een gids langs toeristische locaties wordt geleid, het zogenaamde Trabi-Safari.

De Trabant werd aangedreven door een luchtgekoelde tweecilinder tweetakt-motor van 595 cc inhoud. Het binnendeel van de carrosserie was zelfdragend van metaal, maar de buitenzijde van de spatborden, portieren, dak, motorkap en kofferdeksel waren vervaardigd uit Duroplast, een kunststof gebakken van katoenvezels gedrenkt in phenolhars. Dit alles vanwege een staaltekort door een embargo uit het Westen, en een overschot aan katoenvezels uit Rusland. De hars kon men winnen uit bruinkool.

De Trabant was leverbaar als 2-deurs limousine, 2-deurs combi ("Universal"), en als open model ("Kübel" (voor het leger, en later voor jachtopzieners) of "Tramp" (civiel)). Na de Wende bouwde de firma Ostermann nog een ombouwset om een Trabant te veranderen in een cabriolet.

De importeur zat in Ravenstein (Nederland). Regelmatig arriveerden goederentreinen met tientallen wagons vol Trabants, die vervolgens werden overgebracht naar het vlakbij gelegen terrein van de importeur. De Trabant was in West-Duitsland en Nederland goedkoper dan in Oost-Duitsland. De export was erg belangrijk om deviezen te verkrijgen. Vanwege strengere emissie-eisen werd de Trabant sinds de jaren 70 niet meer in Nederland ingevoerd.

In Duitsland is het tegenwoordig erg duur om met een Trabant te rijden: De autoverzekering kost naar verhouding meer dan die van andere automerken.

Heeft u hulp nodig?

Bel onze adviseurs

0223 - 62 74 23